9 Tips på nyttig frukost

frukostHej! Här är mina tips på nyttiga frukostar. Dagens viktigaste måltid. För utan frukost kommer man inte kunna fokusera och bara tänka på mat på plugget, jobbet, inte orka träna.. Man orkar ingenting. Super viktigt att få i sig någon form av frukost. Och inga snabba kolhydrater som bullar och bröd då man får en kick, men blir bara ännu tröttare efter en stund. Och min personliga åsikt är att kaffe är super onyttigt, har och skulle aldrig dricka kaffe, då blir man brun på tänderna haha. Te är bra.

  1. Havregrynsgröt – Detta käkar jag nästan varje dag. Med hallonsylt och mjölk, eller med bär.
  2. Kvarg med bär – En snabb mellis om man vill få i sig extra protein om man tränar.
  3. Yoghurt med musli – Helst naturell yoghurt då de smaksatta innehåller massa socker, och till kan man ju ta musli, flingor, bär, frukt eller frön.
  4. Flingor / special K – En annan snabb frukost då det är färdigt är flingor med mjölk. As goda!
  5. Bananpannkakor – Detta tar litet tag att laga, mosa och blanda ihop en banan med 2 ägg och stek i smör. Toppa med bär, frukt, nötsmör etc. Dock är inte jag en pannkaksmänniska. Men ni som tycker om det är detta hälsosammare alternativ.
  6. Smoothie / Juice – Smoothie är bra om man inte har matlust när man vaknar. Då kan man blanda i vad man vill, bär eller frukt med yoghurt, kvarg eller olika mjölk. Sen kan man ju använda sig av protein. Eller varför inte göra sin egna apelsinjuice av att mixa skalade apelsiner?
  7. Kokta ägg – Mättande och gott om man har saltsug på morgonen. Detta kan man ta vid sidan av frukosten. Och bara äta äggvitan om man vill leka fitness. (Ja Leka, vem bryr sig ät hela.)
  8. Stekta ägg – Älskar stekta ägg när jag är saltsugen och inte hungrig.
  9. Frukt – Kan man verkligen inte käka, bör man ta med en frukt. Jag kan alltid äta apelsin.

Kram!

Share:

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.